Ponyruiters geslaagd voor theorie-examen

Op zaterdagmiddag 23 maart hebben 10 kinderen van Rijvereniging Hummelo meegedaan aan het theorie-examen voor het diploma-rijden.De theorielessen ter voorbereiding van dit examen zijn gegeven door Bo van Pul, zij heeft haar leerlingen de theorie met leuke lessen bijgebracht. Vorige jaar waren al 6 kinderen (Nanke, Hilde, Elcke, Nina, Aniek en Tess) gestart met diploma A en deze ruiters hebben zaterdag theorie-examen gedaan voor het B-diploma. Door Bo is er dit jaar ook een nieuwe groep (Bregje, Iris, Merlijn en Noa) voor het A-diploma voorbereid op het examen.

Nancy Ditters heeft de examens afgenomen en vroeg de deelnemers alle details over de verzorging, de voeding en het gedrag van paarden. Ook de onderdelen van het zadel en het hoofdstel moesten benoemd worden door de leerlingen. Toos hield van iedereen alle punten bij en uit deze puntentelling bleek dat alle deelnemers ondanks de zenuwen zijn geslaagd!

Nu het theorie-examen achter de rug is, kunnen de ruiters zich voorbereiden op het praktijkonderdeel. Dit praktijkexamen wordt op zaterdag 20 april afgenomen en beoordeeld door een KNHS-jury. De leerlingen die praktijkexamen moeten doen voor het A-diploma rijden dan een dressuurproef en de B-diploma ruiters rijden een dressuurproef, maar ook een springparcours.

Iedereen van harte gefeliciteerd en heel veel succes op 20 april!