Gelderse Kampioenschappen en Pavo Cup

Bo en ArmaniDoor alle CH Hummelo perikelen zouden we bijna denken dat onze ruiters ook alleen maar met de voorbereidingen bezig zijn en dat er niet meer gereden wordt. Gelukkig is dit niet het geval en beoefenen onze ruiters tussen de werkzaamheden door ook nog de paardensport. Afgelopen weekend werden de o.a. de Gelderse Kampioenschappen Dressuur verreden.

De deelnemers Bo van Pul met Armani Code (Z2) en Gwen Brinksma met Astrade (Z1) hebben beide keurige proeven gereden, waar wij trots op kunnen zijn. Beide combinaties lieten goed zien dat de paarden over de rug en op het achterbeen de proef doorliepen. Tijdens de halve finales op vrijdag 9 augustus reden beide combinaties in de twee te rijden proeven winstpunten bij elkaar. Helaas maakte Astrade een foutje waardoor het ondanks de goed gereden proef net niet voldoende was om door te gaan naar de finale. Bo van Pul met Armani Code had wel genoeg plaatsingspunten om door te gaan naar de finale op zaterdag 10 augustus. Hier mocht zij haar Kür op muziek rijden! Wat een fantastische ervaring om dit op een kampioenschap te mogen uitvoeren. Gelukkig was Bo heel realistisch en nam zich voor om vooral te genieten van het moment. Helaas dacht Armani er dit keer anders over en waarschijnlijk in combinatie met spanning, harde muziek en veel publiek werd het hem allemaal een beetje teveel. Nadat Bo heel stoer haar hand op had mogen steken als startsignaal voor de muziek, begon Armani de andere kant op te dansen. Groot applaus voor het improvisatietalent van Bo, want uiteindelijk reed ze toch nog verdienstelijk rond op het ritme van de muziek. Voor het klassement was het dan ook niet voldoende. Maar wij als toeschouwers dromen in ieder geval al van het moment om ooit een keer de hand op te mogen steken en die ervaring heeft Bo toch maar mooi in ‘the pocket’… daarom zijn wij zeer trots op Bo en Armani.

Bart EosOok Bart Veeze heeft deze week fantastische resultaten geboekt met de Ampère-dochter Eos-Utopia. Eos-Utopia heeft zich op 13 augustus, in de halve finale van de Pavo Cup, super laten zien. De bruine merrie overtuigde in Ermelo rondom en werd beloond met een score van 85,5 punten. Daarmee staat ze op een gedeelde vijfde plaats en gaat ze als beste merrie naar de finale, die donderdag 15 augustus plaatsvindt. Bart heeft nu wat meer tijd voor de jonge paarden, aangezien Bachelor DDH en Wonderboy DDH terug zijn op de Havikerwaard. Zij hebben een stalamazone in dienst genomen en zij zal de training voortzetten. Met Bachelor DDH had Bart zich namelijk ook geplaatst voor de Gelderse Kampioenschappen, maar dat kon dus helaas niet doorgaan.

Bart en Gwen zijn ook bewonderen op CH Hummelo. Bart rijdt tijdens de Subli Cup Jonge Dressuurpaarden met Emilio (v. Vivaldi) en Dachstein (v. Johnson). Gwen rijdt met haar paarden Astrade en Belladonna Z in de klasse Z1.