Gastinstructie Johan Hamminga Rijvereniging Hummelo

JohanOp vrijdagavond 7 november verzorgt Johan Hamminga een avondvullend programma als gastinstructeur voor leden van Rijvereniging Hummelo. Johan Hamminga is nationaal jurylid tot en met Grand Prix en dertig jaar lang was hij hoofddocent bij de KNHS Opleidingen. Hij heeft tevens een jarenlange ervaring als africhter/opleider van jonge dressuurpaarden en maakte deel uit van de selectiecommissie WK jonge paarden en de PAVO-cup, Onze instructrice Gwen Brinksma heeft destijds met Nirwana S, maar ook nu met o.a. Alexandro P de weg naar Johan gevonden voor instructie. Johan Hamminga heeft tevens ruiters als Coby van Baalen, Adelinde Cornelissen en Emmelie Scholtens getraind. Kortom, een paardenman bij uitstek, met zeer veel kennis en ervaring.

Wij zijn als Rijvereniging Hummelo erg blij dat we Johan bereid hebben gevonden deze avond te verzorgen. De instructeurs van Rijvereniging Hummelo, maar ook Johan Hamminga vinden het belangrijk dat combinaties de tijd te nemen om te werken aan een basis van ontspanning om vervolgens met de juiste aanspanning verder te werken met een paard dat zich laat bewerken. “Fouten maken vind ik helemaal niet erg. Rustig doorwerken tot de hulpen echt doorkomen en de nageeflijkheid daar is, dat is vaak de weg”, aldus Hamminga.

Een avond waarin hij ons wil laten meedelen in zijn ervaringen en waar wij in de gelegenheid worden gesteld om van een gerenommeerde en zeer gewaardeerde toptrainer les te krijgen. Hij zal dressuurinstructie geven in opeenvolgende groepssessies aan rijdende leden (volwassenen). Ben je geïnteresseerd om deel te nemen of te komen kijken? Zet 7 november dan alvast in je agenda. Schrijf je in als rijdend lid (voor alle lessende en/of startende volwassen combinaties) voor 14 september a.s. om deel te nemen aan de gastinstructie van Johan Hamminga:
info@rijvereniginghummelo.nl

Wil je deze leerzame avond bijwonen? Kom dan gezellig en volg de lessen in de foyer, Johan Hamminga zal namelijk gebruik maken van een headset, zodat de instructie ook boven in de foyer te horen is. De lessen worden in groepjes ingedeeld, de aanvangstijd en de indeling wordt tegen die tijd uiteraard gecommuniceerd.

Deze avond wordt door Rijvereniging Hummelo georganiseerd, deelname van leden en de toegang voor alle belangstellenden is vrij.