Clinic Proefgericht rijden Ton Koenderink CH Hummelo ’18

Hummelo – Rijvereniging Hummelo start CH Hummelo met de Clinic ‘Proefgericht Rijden’ m.m.v. gerenommeerd jurylid en trainer Ton Koenderink
op vrijdagmiddag/avond op het concoursterrein.

Ton Koenderink staat bekend als een gepassioneerd paardensportliefhebber en heeft zelf op Lichte Tour niveau gereden en getraind bij o.a. Johan Hinneman. Meerdere combinaties op landelijk en suptopniveau trainen graag bij hem. Sommigen ruiters in de regio zijn misschien al bekend met zijn positieve benadering tijdens een van de clinics die georganiseerd zijn door de Woudruiters uit Wehl.

Ben je benieuwd hoe jouw proef beoordeeld wordt en wat je nog kunt verbeteren? Hoe leerzaam is het dan om na het rijden van de door de jury beoordeelde proef met deze verbeterpunten samen aan de slag te gaan? Tijdens het proefgericht rijden mag je de proef door je groom laten filmen die plaatsneemt naast de jury, de jury voorziet het filmpje ‘live’ van een beoordeling.

Wat kun je verwachten?

• Losrijden
    Zoals je dat normaal ook doet tijdens de voorbereiding van een proef
  • Proef rijden
    De proef kun je laten filmen, zodat de jury het filmpje ‘live’ van commentaar voorziet. Hiervoor regel je zelf iemand die filmt en plaatsneemt naast de jury
  • Evaluatie
    De proef wordt door de jury met je besproken en je krijgt aanwijzingen om de proef te verbeteren. Met deze verbeterpunten ga je vervolgens samen aan de slag door deze onderdelen na te rijden onder begeleiding van de jury

Hoeveel tijd wordt er aan een combinatie besteed?
Per combinatie zal de jury in totaal 25 minuten de tijd nemen voor de proef, het bespreken en het narijden van de verbeterpunten.

Wat zijn de kosten?
De kosten zijn € 30,- per combinatie per 25 minuten. Het verschuldigde inschrijfgeld kan op de dag zelf betaald worden aan het secretariaat.

Hoe schrijf ik mij in?
Paarden, pony’s en alle klasses zijn welkom, een startpas is niet nodig. Inschrijving is mogelijk door een e-mail o.v.v. Proefgericht Rijden te sturen naar concours@rijvereniginghummelo.nl en vermeld hierbij naam ruiter/amazone, naam paard/pony, klasse en welk proefnummer je wilt rijden. Schrijf je snel in…we hebben nog een paar extra plaatsen kunnen creëren aan het begin van de middag. Indien je wat minder flexibel bent, dan zetten we je op de wachtlijst. Wellicht valt er nog iets te schuiven op het moment dat de startlijst wordt gedeeld met de deelnemers.

Afmelding na sluitingsdatum 1 juni 2018 blijft startgeld verschuldigd.

Wij hebben er zin in…tot 8 juni!