Toppertjes van Rijvereniging Hummelo tijdens NK & Gelderse Kampioenschappen SGW

Door drukke agenda’s lukt het niet altijd om al het nieuws direct te schrijven en te publiceren, maar er is wel weer het een en ander met trots te vermelden. Eind augustus tijdens de Hippiade, de Nederlandse Kampioenschappen, hebben Fenne van den Berg, Nina Luesink, Nanke Oosterink en Bart Veeze Rijvereniging Hummelo vertegenwoordigd. Het feit dat je mag deelnemen aan deze kampioenschappen is al een prestatie op zich…je strijdt immers tegen de beste combinaties van Nederland uit jouw klasse.

Onze jonge stoere dame, Fenne van den Berg heeft met haar pony  Super Lutmars’ Milan prachtig gepresteerd tijdens haar L2 dressuurproef in de categorie C. Hoewel ze zelf vond dat ze weleens een betere proef had gereden, heeft ze volgens ons en zeker ook volgens de jury zeer verdienstelijk gereden tijdens dit grote kampioenschap. Haar proef werd beoordeeld met 62,9% en resulteerde in een 7e plaats.

Nina Luesink met Delinov mocht Rijvereniging Hummelo vertegenwoordigen in de klasse M1 dressuur, Cat D/E. Nina en Delinov zijn echt bikkeltjes, want ondanks de regen tijdens het losrijden heeft ze een fijne proef kunnen rijden. Deze proef werd beoordeeld met 62,6 % en leverde haar een 16e plaats op van de 32 combinaties. Beide dressuurmeiden behaalden dus een mooie plek in het midden tijdens de Nederlandse Kampioenschappen en dat vinden wij heel erg knap.

Voor onze springamazone Nanke Oosterink was het de laatste keer dat ze een ticket kon bemachtigen naar de Nederlandse Kampioenschappen Pony’s i.v.m. haar leeftijd en zij was dus al super blij dat ze zich hiervoor had geselecteerd. Het is ook super knap dat je naar deze kampioenschappen mag in de springrubriek M. Met haar pony Vivid heeft ze lekker rond gesprongen, ondanks haar 3 balken. De waterbak ging goed en het parcours was pittig neergezet, want van de 40 deelnemers in haar klasse waren er maar 9 foutloos en waren er zelfs 10 combinaties uitgebeld. Nanke en Vivid hebben dus fijn het hele parcours rond mogen springen.

Maar Nanke is niet voor één gat te vangen en heeft afgelopen weekend wederom een enorme prestatie geleverd. Tijdens de SGW Gelderse Kampioenschappen in Gorssel heeft ze waanzinnig goed gepresteerd. SGW staat voor SamenGestelde Wedstrijd, ook wel Eventing genoemd en is opgebouwd uit 3 onderdelen: dressuur, springen en een cross-country. Het dressuuronderdeel van Nanke en Vivid werd beloond met 63,9%, het springparcours reed ze foutloos in een snelle tijd onder de 70 seconden en de cross-country reed ze ook foutloos in een hele snelle tijd van 3,44 minuten. Deze succesvolle scores op de verschillende onderdelen leverde haar de titel ‘Reservekampioen van Gelderland’ op. Hoe knap is dat?

Twee paarden onder RvH ruiter Bart Veeze, wisten tevens een ticket naar het NK te bemachtigen. Met Daily Diamond in de klasse Z1 en met Fairtrade in de klasse ZZ-Licht. Helaas waren de percentages niet hoog genoeg om zich te selecteren voor de kür op muziek.  Bart heeft het afgelopen seizoen bijzonder gepresteerd en daar zijn wij allemaal heel erg trots op.

Namens de vereniging feliciteren wij alle toppers met deze tickets naar het NK en geven wij ook Nanke een dikke welverdiende pluim voor haar eventing prestaties…geweldig, wat gaaf!

Eén reactie op "Toppertjes van Rijvereniging Hummelo tijdens NK & Gelderse Kampioenschappen SGW"

1. Ingrid schreef:

Goed bezig allemaal. Gefeliciteerd!