RvH Toppers tijdens NK

Ermelo – Rijvereniging Hummelo is trots! Trots op de vier RvH ponycombinaties die afgevaardigd waren naar de Nederlandse Indoorkampioenschappen dressuur die in maart werden verreden.

Linde Hofs mocht twee weekenden in Ermelo schitteren. Het eerste weekend met Proud in de M1 dressuur en het tweede weekend met Barclay in de klasse Z1. De KNHS heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de familie Hofs twee zaterdagen weinig nachtrust heeft gehad. Het is bijna niet te geloven, maar Linde had het ‘geluk’ om met beide pony’s als eerste om 9.00 uur te mogen starten. Ze was in ieder geval goed wakker, want met beide pony’s heeft ze een prachtige 6e plaats behaald. Dan hoor je dus gewoon bij de 6 beste ruiters van Nederland, tof hoor!

Nina Luesink reed met Delinov mee in de klasse M2 in Ermelo. Helaas waren er die dag heel veel ‘bakkabouters’ en ging de proef niet helemaal naar wens. Nina heeft dapper gereden, want het viel niet mee met alle spoken die ‘Moffel’ (lees: Delinov) dacht te zien tussen de bloemen. Petje af, Nina en Delinov reden toch maar mooi in deze NK-ring en dat is natuurlijk heel gaaf.

Na wat tegenslagen heeft Floor van der Kuijl met Dreamboy op tijd haar comeback kunnen maken en had deze mooie combinatie zich ook geplaatst voor het NK. Na een sterk begin in haar Z2 proef maakten ze een duur foutje en hebben ze niet helemaal gereden zoals gehoopt. Toch heeft Floor zich met Dreamboy geplaats voor de finale en vervolgens een super fijne kür kunnen rijden. Met dit resultaat werden Floor en haar pony Dreamboy 7e van Nederland in de hoogste ponyklasse. van Nederland.

Genoeg redenen om super trots te zijn, toch? Gefeliciteerd meiden…