Zieuwent – Afgelopen weekend werd in Zieuwent het Gelders Kampioenschap voor dressuur- en springruiters verreden. Binnen het grote deelnemersveld hebben vijf deelnemende dressuuramazones van Rijvereniging Hummelo zich weten te plaatsen voor de Nederlandse Kampioenschappen eind augustus in Ermelo.

Met trots konden wij al melden dat Rijvereniging Hummelo met een record aantal combinaties naar de Regiokampioenschappen in Zieuwent was afgereisd en wij zijn dan ook trots op alle 16 RvH-combinaties. De organisatie lag dit jaar in handen van PSV In Den Bosch op het prachtige enorme terrein aan de Boschlaan in Zieuwent. Een indrukwekkend groot terrein, waardoor de kampioenschappen voor pony’s en paarden in één weekend georganiseerd konden worden. Oneindig veel trailers, paarden en pony’s, ruiters, supporters en toeschouwers. Het terrein had enorm veel dressuurringen, 2 springringen, tribunes, sponsor- en lichtreclame, geluidsinstallaties en een gezellig strodorp met standjes en eetgelegenheden. Een hele ervaring voor de paarden en pony’s om in deze omgeving het beste beentje voor te kunnen zetten. Aan het eind middag sloeg het weer helaas om en werd het zelfs een beetje spannend met de enorme buien en het dreigende onweer, maar gelukkig is dit allemaal goed gegaan.

De meeste combinaties waren super tevreden over de prestaties en het is heel knap om in zo’n sterk deelnemersveld en omgeving je winstpunten te kunnen rijden in een proef die door twee jury’s beoordeeld wordt of om je springparcours goed geconcentreerd te kunnen rijden. Superblij waren de meiden die door fantastisch presteren een ticket naar de Hippiade (Nederlandse Kampioenschappen) hebben weten te bemachtigen.
Nina Luesink werd met haar pony Delinov Reservekampioen in de klasse M2, Cat. D/E. Moffel (Delinov) heeft goed z’n best gedaan en Nina kon hem fijn rijden tijdens de proef. Nina en Fenne van den Berg zijn aan elkaar gewaagd, want Fenne won met haar pony Now or Never in deze klasse een derde prijs. Met deze plaatsing heeft Fenne zich ook verzekerd van een afvaardiging naar de Hippiade.
Linde Hofs had zich met beide pony’s gekwalificeerd voor de finale op zaterdag en mocht zelfs met Barclay voor het eerst een kür op muziek rijden…een hele mooie ervaring, maar helaas voor Barclay mochten er maar vijf combinaties door naar Ermelo.  Met haar pony Proud (Pietje) heeft Linde in de klasse Z1 tijdens de finale ook de titel Reservekampioen op haar naam weten te zetten. In dezelfde klasse heeft tevens Iris Schoenaker met Donny op beide dagen uitstekend gepresteerd en heeft met haar finaleproef een zevende plaats veroverd en is dus ook gekwalificeerd om richting Ermelo af te reizen.

De meeste paardencombinaties hebben eveneens goed gereden. Het deelnemersveld is ontzettend sterk tijdens zo’n groot kampioenschap en het is dus al een onwijze prestatie om ertussen te mogen rijden. In de klasse B-dressuur heeft Inge Berends dan ook uitstekend gereden en heeft na de finale een vierde plaats weten te bemachtigen en mag dus met haar paard Katouch ook naar Ermelo.

Voor iedere combinatie was de deelname aan dit Gelderse Kampioenschap een hele leuke en leerzame ervaring. Er waren veel complimenten voor de organiserende vereniging uit Zieuwent. Chapeau voor alle deelnemers, supporters, grooms en instructie Gwen, Hermien en Inge die de combinaties hebben bijgestaan tijdens deze kampioenschappen.  Trots op ons cluppie!

Veel succes in Ermelo tijdens de Hippiade…Nina, Fenne, Linde, Iris & Inge!

Eén reactie op "Zeer geslaagde Gelderse Kampioenschappen, 5 combinaties geselecteerd voor de Hippiade (NK)"

1. Susan schreef:

Heel gaaf! Enne, super veel succes tijdens de Hippiade allemaal…