Algemene Info CH Hummelo ’18

In 2018 gaat Rijvereniging Hummelo weer enthousiast van start met het organiseren van het gezelligste concours op een van de mooiste terreinen in de regio naast de boerderij van familie Oosterink aan de Broekstraat 33 te Hummelo. In dit weekend van 8 t/m 10 juni worden tevens de selectiewedstrijden voor ruiters van paarden en pony’s georganiseerd om een ticket naar de Gelderse Kampioenschappen te bemachtigen.

Rijvereniging Hummelo start CH Hummelo met  ‘Proefgericht Rijden’ op vrijdagmiddag/avond op het concoursterrein. Ben je benieuwd hoe de jury jouw proef beoordeelt en wat je nog kunt verbeteren? Hoe leerzaam is het dan om na het rijden van de door de jury beoordeelde proef met deze verbeterpunten aan de slag te gaan? Tijdens het proefgericht rijden mag je de proef door je groom laten filmen naast de jury, de jury voorziet het filmpje ‘live’ van zijn/haar beoordeling.
Zaterdag 9 juni staat in het teken van de Paarden, Springen & Dressuur. Deze wedstrijd telt mee voor de selectie van de Kring de Oude IJssel. Behalve deelname aan het Klassiek Parcours, kunnen springruiters ook extra inschrijven om deel te nemen aan het Progressief Parcours.
Zondag 10 juni is het de beurt aan de ponyruiters, Springen & Dressuur. Wij hebben er zin in…! Jij ook? Schrijf je dan alvast in via MijnKNHS.

Iedereen kan meedoen! Ook zijn beginnende ponycombinaties welkom.

Vrijdagmiddag/avond Paarden & Pony’s
Dressuur
– Clinic Proefgericht Rijden o.l.v. Ton Koenderink

Inschrijving: concours@rijvereniginghummelo.nl

Zaterdag Paarden (Selectie)
Dressuur:
– Klasse B t/m Z2
Ochtend: Klasse M1, M2, L1, Z1 en Z2
Middag: Klasse BB, B en L2
Springen:
– Klasse BB t/m ZZ (Klassiek)
De springrubrieken zullen in volgorde van BB t/m ZZ worden afgerond en vangen in de loop van de ochtend aan.

Zondag Pony’s (Selectie)
Dressuur:
– Klasse BB t/m Z2
– Bestgaande Rijpony (tussen ochtend- en middagprogramma)
Ochtend: Klasse B, L1
Middag: Klasse BB, L2, M2, Z1, Z2 en M1
Springen:
– Klasse BB t/m ZZ

U bent op beide dagen van harte welkom op dit gezellige evenement vanaf  9 uur, om onder het genot van een hapje en een drankje de verschillende klasses te aanschouwen.

Let op! Op het concoursterrein zijn honden niet toegestaan om risico op Neospora te vermijden.

Kortom een veelzijdig programma op een van de gezelligste concoursen in de regio met verrassende extra prijzen op de mooiste locatie in het buitengebied van Hummelo. Graag tot dan…!

Extra informatie

Selectieproeven zijn zoals vermeld in het Selectie Reglement van Kring de Oude IJssel in de maand juni de even proeven. Bij ex-aequo klassering in dressuurrubrieken wordt volgens het wedstrijdreglement opgenomen regeling (art. 137 lid 8a/8b) de definitieve klassering opgemaakt. Conform art. 5 van het wedstrijdreglement is het mogelijk dat rubrieken in handicap verreden worden. Afmeldingen voor sluitingsdatum, geen startgeld verschuldigd. Afmeldingen na sluitingsdatum vervalt startgeld aan de vereniging mits een doktersverklaring of dierenartsverklaring kan worden getoond. Bijschrijvingen na 1 juni 2018 zijn van harte welkom.

Op het concoursterrein zijn honden niet toegestaan om risico op Neospora bij koeien te vermijden.