Algemene Info CH Hummelo ’19

In 2019 gaat Rijvereniging Hummelo weer enthousiast van start met het organiseren van het gezelligste concours op een van de mooiste terreinen in de regio naast de boerderij van familie Oosterink aan de Broekstraat 33 te Hummelo. In dit weekend van 31 mei t/m 2 juni worden tevens de selectiewedstrijden voor ruiters van paarden en pony’s georganiseerd om een ticket naar de Gelderse Kampioenschappen te bemachtigen en dit jaar ook worden ook de kwalificatiewedstrijden voor Outdoor Gelderland verreden om deel te nemen aan de Outdoor Gelderland Trofee. De hoogst geplaatste deelnemers per selectiewedstrijd, per rubriek, plaatsen zich als volgt voor de finale van de Outdoor Gelderland Trofee.

Rijvereniging Hummelo start CH Hummelo met  ‘Proefgericht Rijden’ op vrijdagmiddag/avond op het concoursterrein. Ben je benieuwd hoe de jury jouw proef beoordeelt en wat je nog kunt verbeteren? Hoe leerzaam is het dan om na het rijden van de door de jury beoordeelde proef met deze verbeterpunten aan de slag te gaan? Tijdens het proefgericht rijden mag je de proef door je groom laten filmen naast de jury, de jury voorziet het filmpje ‘live’ van zijn/haar beoordeling.
Zaterdag 1 juni staat in het teken van de Paarden, Springen & Dressuur. Deze wedstrijd telt mee voor de selectie van de Kring de Oude IJssel en springcombinaties kunnen zich ook selecteren voor Outdoor Gelderland.  Behalve deelname aan het Klassiek Parcours (met barrage), kunnen springruiters ook extra inschrijven voor tweede Klassiek Parcours (direct op tijd). Indien je 1 parcours rijdt dan rij je automatisch het eerste parcours.
Zondag 2 juni is het de beurt aan de ponyruiters, Springen & Dressuur en Bixie. Ook deze wedstrijd telt mee voor de selectie van de Kring en Outdoor Gelderland. Voor alle selectieproeven gelden de EVEN proeven en de parcoursen met barrage.

Wij hebben er zin in…! Jij ook? Schrijf je dan in via MijnKNHS.

Iedereen kan meedoen! Ook zijn beginnende ponycombinaties welkom.

Vrijdagmiddag/avond Paarden & Pony’s
Dressuur
– Clinic Proefgericht Rijden o.l.v. Ton Koenderink

Inschrijving: concours@rijvereniginghummelo.nl

Zaterdag Paarden (Selectie)
Dressuur:
– Klasse B t/m Z2
Springen:
– Klasse BB t/m ZZ (Klassiek)
De springrubrieken zullen in volgorde van BB t/m ZZ worden afgerond en vangen in de loop van de ochtend aan.

Zondag Pony’s (Selectie)
Dressuur:
– Klasse BB t/m Z2
– Bestgaande Rijpony
– Bixie
Springen:
– Klasse BB t/m ZZ
– Bixie

U bent op beide dagen van harte welkom op dit gezellige evenement vanaf  9 uur, om onder het genot van een hapje en een drankje de verschillende klasses te aanschouwen.

Let op! Op het concoursterrein zijn honden niet toegestaan om risico op Neospora te vermijden.

Kortom een veelzijdig programma op een van de gezelligste concoursen in de regio met verrassende extra prijzen op de mooiste locatie in het buitengebied van Hummelo. Graag tot dan…!

Extra informatie

Selectie Kring De Oude IJssel & Outdoor Gelderland
De EVEN proeven zijn de dressuur selectieproeven zoals vermeld in het Selectie Reglement van Kring de Oude IJssel in de maand juni.
Voor springen geldt het eerste parcours dat wordt verreden in de desbetreffende klasse als selectie (B: Rijstijlparcours met barrage – art. 280 lid 5a of Klassiek op tijd – art. 238.2.b met barrage). Het is dus mogelijk 2 parcoursen per klasse te rijden, dit betreft een andere lijn in dezelfde springpiste. Indien je 1 parcours rijdt dan rij je automatisch het eerste parcours.

Bij ex-aequo klassering in dressuurrubrieken wordt volgens het wedstrijdreglement opgenomen regeling (art. 137 lid 8a/8b) de definitieve klassering opgemaakt. Conform art. 5 van het wedstrijdreglement is het mogelijk dat rubrieken in handicap verreden worden. Aanmeldingen voor sluitingsdatum worden door Rijvereniging Hummelo getrakteerd op een kopje koffie of thee in de tent. Afmeldingen voor sluitingsdatum, geen startgeld verschuldigd. Afmeldingen na sluitingsdatum vervalt startgeld aan de vereniging.
Bijschrijvingen na sluitingsdatum zijn van harte welkom.