CH Hummelo selectiewedstrijd nieuwe ponycompetitie: Achterhoek Anemone Horse Trucks Bokaal 2013

Persbericht: 16 juli 2013

RVH HindernisHet Varssevelds Hippisch Festijn en Anemone Horse Trucks hebben voor de komende drie jaar de handen ineengeslagen en een nieuwe springcompetitie voor pony’s in het leven geroepen. Doel is het promoten van de ponyspringsport in de Achterhoek met de finale op zondag 22 september op het hoofdterrein van het Varssevelds Hippisch Festijn. Naast riante geldprijzen voor de hoogstgeplaatste ponyruiters ontvangt de winnaar/winnares de Achterhoek Anemone Horse Trucks Bokaal.

Sponsor Bert van Kooten van Anemone Horse Trucks in Scherpenzeel was direct enthousiast over het idee en bood aan om de competitie direct voor meerdere ja

ren te sponsoren. “We worden wekelijks overspoeld met aanvragen om te sponsoren, maar we vinden dit een geweldig initiatief en dragen de ponysport een warm hart toe. Dit is de tweede competitie die we nu sponsoren, naast de Anemone/Pavo Masterclass voor tuigpaarden, supported by ’t Peerdewinkeltje”, vertelt vrachtwagenleverancier Van Kooten, die tevens een groot aantal concoursen, JongKWPN en dressuurruiters Anky van Grunsven, Adelinde Cornelissen, Emmelie Scholtens en Patrick van der Meer ondersteunt.

FlyerDe springcompetitie telt zeven selectiewedstrijden, waarvan de beste drie resultaten meetellen als kwalificatie voor de finale. De eerste aangewezen wedstrijd is komende zaterdag 20 juli al in Barchem, gevolgd door Winterswijk (27 juli), Zevenaar (28 juli), Hummelo (18 aug), Bathmen (24 aug), Wilp (7 sept) en tot slot Varsseveld (21 sept), waar extra plaatsingspunten te verdienen zijn. De 25 hoogst geklasseerde ruiters over de klasse L tot en met ZZ met C/D/E-pony’s mogen op zondag 22 september finale rijden.

“Met de finale op het hoofdterrein van het Varssevelds Hippisch Festijn, dat in handicap wordt verreden over een tweefasen parcours, willen we de ponyruiters een extra podium met veel publiek geven. We hopen met het opstarten van deze competitie dat we de ponywedstrijden in onze regio en daarbuiten een extra boost kunnen geven en dat we extra deelname op de concoursen kunnen creëren”, vertelt Wendy Scholten namens het groots opgezette Varssevelds Hippisch Festijn, dat van 20 tot en met 22 september plaatsvindt in Varsseveld.

Extra info Achterhoek Anemone Horse Trucks Bokaal:

* Finalisten worden op zaterdag 21 september na de laatste selectiewedstrijd definitief bekend gemaakt.

* Inschrijfgeld finale: 7 euro per combinatie.

Prijzengeld finale & Anemone dekens/zadeldekjes:

1e prijs: 150 euro + Achterhoek Anemone Horse Trucks Bokaal

2e prijs: 100 euro

3e prijs: 70 euro

4e prijs: 50 euro

5e prijs: 35 euro

Punten telling eerste 6 selectiewedstrijden:

1e plaats 20 punten

2e plaats 15 punten

3 plaats 10 punten

4e plaats 8 punten

5e plaats 6 punten