Trots op de Hippiade-helden: Jill, Nina, Sam & Floor

SupportersOp 31 augustus gingen de toppers van Rijvereniging Hummelo al vroeg op pad richting Ermelo om vervolgens te starten op de Hippiade in Ermelo. Ook bij ouders, juffen en supporters ging de wekker vroeg af, zodat de pony’s en ruiters keuring verzorgd richting Ermelo konden vertrekken. De meiden waren allemaal goed voorbereid, want zij hadden in de laatste trainingen met aanwijzingen van de instructie de puntjes nog op de ‘i’ gezet.  Deze bijzondere dag op de Nederlandse Kampioenschappen kon beginnen…

Jill Hendriks met  Zorro mocht als eerste RvH-lid de ring in om haar Z2 proef te rijden. Zij had een pittige missie, want deze hoogste ponyklasse bestaat uit meerdere nationale A- en B-kaderleden. De KNHS kent namelijk een A- en een B-kader, waarin deelnemers worden opgenomen met het oog op selecties voor o.a. internationale kampioenschappen. Het was daarom heel bijzonder dat Jill geruime tijd op de 4e plaats bleef staan met 66.97% tussen al dat ‘kader-geweld’. De laatste uitslagen maakten het dan ook zeer spannend en met maar 0,17% verschil met haar voorganger, werd ze uiteindelijk 7e waardoor ze net niet de finaleproef mocht rijden.  Het streven was om bij de eerste 20 geplaatst te worden, dus dan is een 7e plek een groot applaus waard. Jill heeft fijn gereden en voelt dat ze met Zorro progressie heeft geboekt.

De HeldenNina Luesink met Maud mocht vervolgens in de klasse L2 dressuur, Cat B van start. Ze was wel een beetje zenuwachtig om op dit kampioenschap te rijden, maar heeft het ook keurig gedaan. Met Maud heeft ze in ieder geval een mooie score weten te behalen van ruim 60%. Ook Nina had een heel team verzameld om alles goed te laten verlopen.

De zusjes Sam en Floor van der Kuijl konden iets later vertrekken uit Hummelo, maar waren er ook op tijd om Jill en Nina aan te moedigen. Daarna mochten ze zelf van start, eerst mocht Sam met Memorie de ring in om haar M1, Cat D dressuurproef te rijden en vervolgens mocht Floor met Maverick haar kunsten vertonen in de L2 dressuur Cat C. Dat ook de zusjes fanatiek zijn wisten we al en dit fanatisme resulteerde dan ook in een prachtige prestatie op de Hippiade. Floor won namelijk een 3e prijs met een geweldige score van 67,78% en Sam won een 5e prijs met een percentage van 66,44%.

Meiden, Rijvereniging Hummelo is super trots op jullie prestaties! Heel veel succes in het indoor seizoen gewenst! Ook nog een complimentje voor ons als vereniging … welke vereniging leeft zo mee en maakt zulke mooie spandoeken? Bij Rijvereniging Hummelo rijden fantastische combinaties, maar de vereniging heeft ook geweldige supporters!

2 reacties op "Trots op de Hippiade-helden: Jill, Nina, Sam & Floor"

1. dorine schreef:

Echt diepgewortelde knap van jullie alle vier! Gefeliciteerd!