Jill & Zorro een ervaring rijker

Beek (L)

IMG-20131111-WA0000 Jill en Zorro zijn met papa Rob vorige week donderdag afgereisd naar Beek (L) om het hele weekend deel te nemen aan nationale en zelfs internationale wedstrijden. Die dag werd eerst de rijbaan verkend en het onderkomen voor mens en dier geregeld. Op vrijdag werd het team compleet met de komst van Gwen en Marlou’s. Zij hadden een stukje ‘thuisgevoel’ meegenomen door Zorro te trakteren op vers hooi en lekkernijen. Vervolgens werd onder leiding van Gwen nogmaals de rijbaan verkend om ‘s middags internationaal (!) van start te kunnen gaan met toppers uit Nederland, België en Duitsland. Tussen al dit nationale en internationale dressuurgeweld (43 deelnemers) heeft Jill met Zorro een welverdiende 19e plaats behaald.

IMG-20131111-WA0002Om daarna even te ontspannen heeft het team al van de kerstsfeer in Maastricht genoten onder het genot van een heerlijk hapje en drankje. Zaterdag moest de Landenproef worden verreden, deze wedstrijd was door de KNHS aangewezen als “wedstrijd voor kadervorming”.  De jury bestaat dan uit minimaal één gekwalificeerd Grand Prix jurylid en twee Lichte Tour juryleden. Twee juryleden beoordeelden Jill met ruim 67%, maar één jurylid beoordeelde de proef helaas 5% lager en dit resulteerde in een totaalscore van 65,94%. Hiermee werd de combinatie 9e van de 30 deelnemers.

Het team heeft daarna de designers outlet in Roermond onveilig gemaakt en Italiaans gegeten in Geleen. Zondag mocht Jill deelnemen aan ‘de grote finale’ …de kür op muziek! Dit was de eerste keer dat Jill tussen de geroutineerde kürrijders haar kür mocht rijden en werd van de 6 deelnemers 3e. Dit debuut smaakt naar meer, deze kür met mooie muziek is recent gecomponeerd door Jeroen Hendriks Productions. Het ontwerp van de te rijden lijnen en het samensmelten tot een geheel is nauwkeurig in elkaar gezet door het top duo Brinksma, Toos en Gwen. Zondagavond werd het weer tijd om richting huis te keren en niet alleen Zorro kwam hinnikend aan, maar ook het hele team was blij toen Hippisch Centrum Groot-Zande weer in zicht kwam.

Er zijn nu meerdere grote wedstrijden gepland en met meer routine zal de klassering zich waarschijnlijk de goede kant op bewegen. In ieder geval hebben de leden van  Rijvereniging Hummelo en de pensionklanten van Hippisch Centrum Groot-Zande er alle vertrouwen in. Respect voor Jill & Zorro, want wie heeft er nu op haar 14e al een kür gereden op een wedstrijd met een internationaal karakter? Super trots!

3 reacties op "Jill & Zorro een ervaring rijker"

1. Tess schreef:

Wow!super goed gedaan gefeliciteerd

2. birgit sachtleven schreef:

Ongelooflijk knap gedaan. Zo super goed in de lift. En al die ervaringen zijn gewéldig om te beleven. Konden we allemaal maar steeds mee……