Jill Hendriks Gelders Kampioen Z2 pony’s & 3 Reservekampioenen RvH

JillVoor de pony’s begon het eerste weekend van de Gelderse Kampioenschappen met de dressuur. Zorro GZOp drie locaties werd gestreden om de regiotitel. Mooie pony’s, blitse kleding ,gespannen kinderen en zenuwachtige ouders waren de ingrediënten voor een mooie titelstrijd. Als slotstuk was er de klasse Z2 Cat DE. In  deze zware klasse waren er 9 deelnemers die streden om de kampioenstitel. Jill Hendriks met haar pony Keulse Hoeve’s Zorro van Rijvereniging Hummelo legde de lat te hoog voor de concurrentie en met een score van 65,25% was zij ongrijpbaar. Met een grote  glimlach nam zij het kampioenslint in ontvangst.

Nina Sam & Floor‘s Morgens waren de eerste successen al bekend, de zusje Sam en Floor van der Kuijl werden beide Reservekampioen. Sam v.d. Kuijl zette met haar pony Anjershof’s Memorie een goede proef neer en scoorde 62,83% in de M2 Cat DE. Zusje Floor met Hoge Linthorst Maverick reed in de M1 Cat C ruim 61,33% bij elkaar met een nette proef en was ook heel blij met haar 2de plaats. Nina Luesink met haar pony Maud reed in de klasse M1 Cat AB en behaalde 60,83% en werd hiermee ook Reservekampioen.

Nanke, Mieke en Janine hebben ook een hele mooie ervaring opgedaan tijdens de kampioenschappen, de leden van Rijvereniging Hummelo zijn dan ook super trots op alle deelnemers.

Jill, Sam, Floor en Nina mogen op 15 maart allemaal naar de Nederlandse Kampioenschappen om wederom een strijd te leveren tegen de beste ponycombinaties van Nederland. Stoer, hoor!

2 reacties op "Jill Hendriks Gelders Kampioen Z2 pony’s & 3 Reservekampioenen RvH"

1. Toos schreef:

Suus dat heb je weer mooi opgeschreven leuk hoor! En dames allemaal gefeliciteerd op naar de Nederlandse.

2. Anne Marie Smeitink schreef:

Wat waren jullie allemaal goed zeg! Leuk verhaal met mooie foto’s!