Iris Schoenaker & Floor van der Kuijl Gelders Kampioen

gelderse kampioenenDe leden en supporters van Rijvereniging Hummelo waren al supertrots op de ponymeiden die mochten rijden op de Regiokampioenschappen, maar nu helemaal. Wat hebben ze het goed gedaan! Iris Schoenaker met Donny en Floor van der Kuijl met Maverick zijn Gelders Kampioen geworden, wat een prestatie! De meiden hebben alles op alles gezet en geweldig gepresteerd. Rijvereniging Hummelo feliciteert deze kampioenen, maar zeker ook de andere deelnemers. RvH vindt het namelijk heel knap van jullie door zo goed te presteren tegen de beste combinaties van Gelderland. Floor en Jill hebben ook een ticket weten te bemachtigen voor de Hippiade op 30 augustus. De uitslagen van alle kanjers staan hieronder vermeld:

1e prijs met 68,67 %: Iris Schoenaker met Donny  in de klasse B dressuur, Cat D/E
1e prijs met 61,5%: Floor van der Kuijl met Hoge Linthorst Maverick in de klasse M2 dressuur, Cat C
3e prijs met 63,66% Jill Hendriks met Keulse Hoeve’s Zorro in de klasse Z2 dressuur, Cat D
9e plaats met 62,33%: Floor van der Kuijl met Rubels Junior M2 dressuurCat D

Ook Sam van der Kuijl heeft heel goed gereden tijdens het kampioenschap, maar is tot onze grote spijt helaas gediskwalificeerd omdat Memorie door de vorige eigenaar niet gemeten is in zijn 8e levensjaar.  Hoewel er geen enkele twijfel is of Memorie een echte D-pony is en er al vele kampioenschappen mee gereden zijn,  was het helaas voor de federatievertegenwoordiging na 4 jaar nu Memorie 12 jaar is, een reden de combinatie te diskwalificeren. Heel heel erg jammer, want gemiddeld had de combinatie 61,99% gescoord wat zou resulteren in een 5e prijs en afvaardiging naar de NK. Rijvereniging Hummelo is wel ontzettend trots op Sam, want door haar sportieve gedrag en reactie heeft ze laten zien dat ze een echte topsporter is…een dikke duim! Onze springtopper Aniek Oosterink had ook een beetje pech met Matcho in het springparcours, want ze had helaas 8 strafpunten tijdens het kampioenschap. Ook op Aniek is RvH supertrots, want wij vinden het supercool dat ook een goede RvH-springcombinatie mee mocht doen aan het kampioenschap.

Van harte gefeliciteerd met de deelname en de resultaten op de Gelderse Kampioenschappen!

Eén reactie op "Iris Schoenaker & Floor van der Kuijl Gelders Kampioen"

1. Jacqueline Wiegerinck schreef:

Een mooi geschreven artikel wat hoort bij deze super prestaties !!