Bart Veeze & Delgado Nederlands Kampioen Z2-dressuur!

Horses_hippiade2015_kampioenZ2-842x561Op vrijdag 4 september ging de Hippiade voor paarden van start. Op het programma stond de eerste Z2 proef, waarin de beste combinaties per ring zich konden plaatsen voor de finale, de Kür op muziek. Delgado (v. Oscar) liep vrijdag een goede proef, maar volgens Bart lieten ze een iets ‘te brave’ proef zien. Twee juryleden beoordeelden de proef hoog, maar een een derde jurilid bleef echter wat achter in de puntenverdeling. Een percentage van 66,67% restulteerde in een zesde plaats en daarmee was een finaleplek, de Kür gegarandeerd.

11140127_1698829103673478_2955153908564533356_nBart moest al als tweede starten en daarna kwamen er dus nog 10 combinaties. Hierdoor werd het heel erg spannend, want Caroline Rijnders die vrijdag ruim gewonnen had, moest als laatste combinatie starten. Gelukkig voor Bart bleef zij en de andere combinaties onder de score van de RvH-combinatie. Bart had namelijk een mooi percentage van 71,208% behaald en dit was ruim voldoende voor de kampioenstitel.

Afgelopen winter werd Bart met Delgado al Z1 kampioen op de KNHS Indoorkampioenschappen en dan nu het Z2 winnen op de Hippiade, een prachtige prestatie. Bart gaat nu rustig doortrainen en dan hopelijk de overstap maken naar het ZZ-Licht of het ZZ-Zwaar.

Namens alle leden van Rijvereniging Hummelo van harte gefeliciteerd!

Eén reactie op "Bart Veeze & Delgado Nederlands Kampioen Z2-dressuur!"

1. Susan schreef:

We zijn blij dat je als 5-jarige niet van die manegepony bent gevallen 😉 Een fantastische prestatie, Bart! Van harte gefeliciteerd…trots!