Het Varssevelds Hippisch Festijn en Anemone Horse Trucks hebben voor drie jaar de handen ineengeslagen en een nieuwe springcompetitie voor pony’s in het leven geroepen. Doel is het promoten van de ponyspringsport in de Achterhoek met de finale op het hoofdterrein van het Varssevelds Hippisch Festijn. Naast riante geldprijzen voor de hoogstgeplaatste ponyruiters ontvangt de winnaar/winnares de Achterhoek Anemone Horse Trucks Bokaal.

De springcompetitie telt zeven selectiewedstrijden, waarvan de beste drie resultaten meetellen als kwalificatie voor de finale. Het concours in Hummelo is een aangewezen wedstrijd waar plaatsingspunten te verdienen zijn. De 25 hoogst geklasseerde ruiters over de klasse L tot en met ZZ met C/D/E-pony’s mogen tijdens het Varssevelds Hippisch Festijn rijden.

“Met de finale op het hoofdterrein van het Varssevelds Hippisch Festijn, dat in handicap wordt verreden over een tweefasen parcours, willen we de ponyruiters een extra podium met veel publiek geven. We hopen met het opstarten van deze competitie dat we de ponywedstrijden in onze regio en daarbuiten een extra boost kunnen geven en dat we extra deelname op de concoursen kunnen creëren”, vertelt Wendy Scholten namens het groots opgezette Varssevelds Hippisch Festijn, dat eind september plaatsvindt in Varsseveld.