Hummelo/StrzegomRijvereniging Hummelo heeft al laten merken ongelofelijk trots te zijn op RvH-lid Floor van der Kuijl. Floor heeft namelijk deelgenomen aan het EK Dressuur Pony’s in Strzegom afgelopen week.  Hoe gaaf en knap is dat? Dit vinden wij zo ontzettend tof en daarom hebben wij Floor gevraagd haar avonturen met ons te delen. Lees en geniet met ons mee…

Het EK-avontuur van Floor van der Kuijl & Daily

Tijdens mijn verjaardag op 2 juli kreeg ik  het onwijs gave nieuws te horen dat ik geselecteerd was voor het EK pony’s dressuur in Strzegom en dat was natuurlijk heel gaaf! Zo kreeg mijn verjaardag wel een heel bijzondere betekenis. Helemaal na de pech die Daily en ik hebben moeten doorstaan,  is dit de allermooiste manier om mijn ponytijd samen met Daily te kunnen afsluiten!

Het weekend voor het EK vond het trainingskamp plaats onder leiding van bondscoach Imke Schellekens-Bartels . Tijdens het trainingskamp werd het hele ponyteam op scherp gezet tijdens een proefgerichte training om optimaal te kunnen presteren tijdens het EK, daarnaast kregen wij allemaal een mentale training en werden alle pony’s gecheckt of ze helemaal fit waren om af te reizen naar Polen.

Zaterdag op zondag nacht om 3:00 vertrokken we dan eindelijk naar Strzegom! Na een lange reis waren we ‘s middags eindelijk aangekomen op het EK! Bij aankomst werd Daily weer gecheckt of ze fit was en geen verhoging of virus had opgelopen tijdens de reis. Daarna heeft ze een lekker rustdagje gehad en maandag hadden we rustig getraind.

Dinsdagochtend vond de ponymeting plaats en vervolgd door de vet-check, het baanverkennen en de openingsceremonie.  Alle pony’s waren goed door de meting en vet-check gekomen en ‘s middags mochten we eindelijk in de wedstrijdbaan trainen. Tijdens het baanverkennen voelde Daily al echt heel goed aan, ze liep mega goed en voor mijn gevoel waren we helemaal klaar voor onze proef.

Woensdagochtend mocht mijn teamgenootje Robin Heiden als eerste van start voor Nederland. Robin reed echt heel goed en haar score van 74,97% was dan ook meer dan verdiend. Na haar proef had ik niet het idee dat ik nog over haar mega score heen zou kunnen gaan. Precies om 14:40 startte ik mijn proef en het ging echt heel goed. Toen ik de AC-lijn op reed en af groette gingen alle Nederlanders helemaal uit hun dak. Er werd zo hard gejoeld, gesprongen en geschreeuwd en dat was echt heel gaaf! Toen mijn score van 75,174% werd omgeroepen,  kon ik het haast niet geloven. We waren allemaal zo blij! Na het eerste deel van de landenwedstrijd stonden we door de score’s van Robin en mij op een gouden medaille. Hoe gaaf is dat, hoe blij kun je dan zijn?

Op donderdag was het tweede deel van de landenwedstrijd en ook mijn andere teamgenootje Evi van Rooij reed boven de 74% … zo gaaf! Als laatste Nederlander moest Micky Schelstraete van start, nadat zij 75,5% reed was het duidelijk dat wij boven het sterke team van Duitsland zouden eindigen en was het zilver dus al 100% zeker. Voor goud moesten wij afwachten op het laatste resultaat van Denemarken. Tot de aller- allerlaatste combinatie hebben wij op goud gestaan, maar door de mega score van de laatste Deen is het uiteindelijk toch zilver geworden. Dit mooie zilver was alsnog echt heel gaaf. ‘s Avonds kregen we onze medailles omgehangen en hebben we een klein feestje gevierd om deze gave prestatie te omlijsten.

Vrijdagochtend moest ik alweer starten in de individuele proef en Daily deed het super en liet zich heel fijn rijden. Helaas kregen we voor het einde van de proef twee dure fouten, waar ik zelf even heel erg van heb gebaald. Ondanks deze fouten behaalden we nog een gave score van 73,051%, dus dat was alsnog heel vet!

Het EK was echt een onvergetelijke ervaring. Het was zo gaaf om mee te hebben mogen maken…deze week ga ik nooit meer vergeten!

Dank jullie wel voor het meeleven en de leuke reacties.

Liefs,

Floor & Daily