Ermelo – Eind augustus was het een spannende tijd voor sommige ruiters van Rijverening Hummelo, de Hippiade! Maar liefst zes combinaties van Rijvereniging Hummelo hadden de felbegeerde tickets naar het KNHS-Centrum in Ermelo voor de Nederlandse Kampioenschappen verdiend.

Het eerste weekend waren de pony’s aan de beurt. Floor van der Kuijl had zich automatisch geplaatst als lid van het NL-Team en heeft na een super EK haar ponytijd kunnen afsluiten met een mooi NK. In de eerste Z-2 dressuurproef Cat. D/E heeft ze met Daily haar beste beentje voorgezet en reed een prachtige score van 73,68 % en plaatste zich als tweede om ’s middags haar kür te mogen rijden. Met de kür reed ze een 2e plek met een ex-aequo score van 75,96% wat haar een prachtige bronzen medaille opleverde.

Linde Hofs en Iris Schoenaker mochten allebei in de Z1-dressuur Cat. D/E schitteren in de 1e proef. Iris had met Donny weleens wat sterker gereden, maar ze waren er toch maar mooi bij. Met Linde en Proud/Pietje ging het in de eerste proef heel erg goed en wist ze zelfs een 1e plaats te behalen met 68,7%. Hiermee kwalificeerde ze zich voor de twee proef en tijdens deze proef reden ze weer boven de 65% en haalde ze met 66,4% een 7e plaats.

In de klasse M2 Cat. D/E mochten Nina Luesink en Fenne van den Berg met hun pony’s aan de slag. Nina reed met Delinov een prachtige score van 67,4% bij elkaar dat haar een 10e plaats opleverde. Nina was enorm trots op haar gekke ‘Moffel’ en heeft de M2 hiermee mooi afgesloten, zodat ze zich nu kan gaan voorbereiden op de Z1-dressuur. Fenne van den Berg had ook fijn gereden met (Goede Ree) Now or Never en haalde 64,5% in dezelde klasse. Ook Fenne heeft deze klasse met een NK-ervaring rijker afgesloten en zal nu ook gaan trainen voor de Z1.

Tijdens het tweede weekend mocht Inge Santman-Berends met haar jonge paard in Ermelo verschijnen om in de B-dressuur te gaan shinen met haar knappe Katouch. Hoewel het allemaal wat spannend was voor paard en ruiter, hebben ze ervan genoten. Na de eerste proef hebben ze zich net weten te plaatsen voor de finale met 66,5% en een 8e plaats. Dat is natuurlijk ook al super stoer. Tijdens de tweede proef, de finale proef mochten ze als eerste van start in de mooie, maar ook erg spannende ring. Het was voor Katouch allemaal bijna iets te spannend, want Inge vond het best een uitdaging om de hele proef netjes tot het eind uit te kunnen rijden. Ze is dan ook super trots op haar kleuterpaard en haar 16e plaats tijdens het NK in de B-dressuur.

Helemaal terecht! Want ook wij van Rijvereniging Hummelo zijn onwijs trots op onze kanjers die tijdens de Nederlandse Kampioenschappen hebben mogen rijden, want welke vereniging kan nu zeggen dat ze met 7 Kringkampioenen en 16 individuele afgevaardigden naar de Regiokampioenschappen mogen om vervolgens nog met 6 combinaties tijdens een NK te mogen schitteren…Wow, wij vinden dit stoer! Het was een top Outdoor seizoen voor Rijvereniging Hummelo…een seizoen met een top CH Hummelo, mooie promoties en debuten, 7 Kringkampioenen, 16 afgevaardigden naar de Gelderse Kampioenschappen, 6 NK-combinaties en zelfs een EK-combinatie. Hoe trots kun je dan zijn op je mooie clubje? Heel trots…:-)

Vergelijkbare berichten