Hummelo – Aankomende weken staat Rijvereniging Hummelo in het teken van de Gelderse Kampioenschappen. Triomfantelijk kunnen wij melden dat Rijvereniging Hummelo met een record aantal combinaties naar de Regiokampioenschappen Indoor afreist de komende weekenden. Super trots op alle 14 RvH-combinaties die tijdens de selectiewedstrijden van Kring de Oude IJssel een ticket hebben bemachtigd en zeker ook trots op alle 5 (!) Kringkampioenen.

Kringkampioenen:
Het is prachtig te vernemen dat ons cluppie maar liefst 5 Kringkampioenen in ons midden heeft. Deze Kringkampioenen mogen schitteren en strijden  voor een afvaardiging naar de Nederlandse Kampioenschappen:
Linde Hofs met Proud in de klasse Z2-dressuur, Cat. D/E Pony’s
Feya Weijers met Wannadoo in de klasse M1-dressuur, Cat. D/E Pony’s
Tessel van den Berg met Milan in de klasse L2-dressuur, Cat. C Pony’s
Julia Brinksma met Bengel in de klasse L1-dressuur, Cat. C Pony’s
Fenne van den Berg met Florencio in de klasse B-dressuur, Cat. D/E Pony’s

Paarden Dressuur
De regiokampioenschappen beginnen a.s. weekend op vrijdag 17 januari en start met de dressuur paarden. Voor deze afgevaardigde RvH-ruiters zijn de voorlopige starttijden al bekend:

Vrijdag 17 januari, Hierden:
12.59 uur: Susan Rijksen met Domani in de klasse Z2-dressuur, Paarden

Zaterdag 18 januari, Hierden:
10.17 uur: Daphne Mathijssen met Dirk in de klasse Z1-dressuur, Paarden

Zaterdag 18 januari, Hulshorst:
14.45 uur: Inge Santman met Katouch in de klasse L1-dressuur, Paarden

Het worden spannende weekenden voor Rijvereniging Hummelo, want ook de overige RvH-combinaties hebben uitstekend gepresteerd tijdens de selectiewedstrijden en veel Kring-uitslagen liggen dan ook dicht bij elkaar. Ook deze combinaties zullen hun beste beentje voorzetten en proberen samen met de kringkampioenen te knallen tijdens deze Gelderse Kampioenschappen:

Pony’s Dressuur
25 januari in Gorssel, Westervoord of Bergharen:
Linde Hofs met Proud in de klasse Z2-dressuur, Cat. D/E Pony’s

31 januari in Wezep:
Janine Menting met Esterre in de klasse M-springen, Cat. D/E Pony’s

Reserves
Onze stoere ‘puppy’s, Danique Arends met Storm-Wind en Sterre Bomers met Layla staan zelfs reserve in de B-dressuur. Dus als er iemand afmeldt dan maken deze jonge debuterende puppy’s ook nog kans om aan de regiokampioenschappen deel te nemen…cool, hoor!

Alle definitieve startlijsten, de startlijsten en uitslagen zijn te vinden op:

Ongelofelijk wat een afvaardiging van ons cluppie tijdens het indoorseizoen! Behalve dat we natuurlijk trots zijn op ‘onze’ ruiters, zijn wij ook supertrots op de instructrices van Rijvereniging Hummelo. De gedreven instructie om toch te komen tot deze mooie resultaten in combinatie met de inzet van de ruiters is een samenwerking die goud waard is en een dikke pluim verdient.

Zet ‘m op allemaal! Weet dat wij nu allemaal al onwijs trots zijn, want wat de uitslagen ook mogen zijn…jullie horen in ieder geval al bij de beste van Gelderland én hoe gaaf is dat? Heel gaaf! Dus vooral genieten allemaal en laat Rijvereniging Hummelo in ieder geval weer de winnaar zijn met de gezelligste supporters en de meest sportieve ruiters…Hummeloooo!

Eén reactie